Rendszeres olvasók

2015. október 24., szombat

Kiera Cass: Párválasztó történetek



Fülszöveg: Mielőtt America Singert beválasztották a Párválasztóba… Szerelmesek voltak egymásba Aspen Legerrel, a Hatossal… Maxon hercegnek pedig egy másik lány volt a választottja… Ismerd meg a Párválasztó-trilógia előzmény történeteit és a főszereplők családfáját, valamint olvasd el a szerzővel készült interjút, és még sok minden mást!

Író: Kiera 1981-ben született Dél-Karolinában. New York Times bestseller szerző, leghíresebb műve a Párválasztó trilógia, melyhez később egy külön részt írt, illetve újabb előzmény kötetekkel toldja meg írásainak listáját. Első könyve 2009-ben jelent meg The Siren címmel, magánkiadásban. Jelenleg Virginiában él férjével és két gyermekével.

Vélemény: Direkt a trilógia után sokkal később olvastam el ezt a kiegészítő kötetet, mert nem hiányzott annyira, hogy ugyanazokat a dolgokat más szemszögből tudjam meg. Igazából nagyon szerettem a Párválasztó trilógiát, bár vegyes a véleményem róla, mint ahogyan ezekről a bizonyos történetekről is.
Ennek a könyvnek az a lényege, hogy a herceg és a palotaőr szemszögéből mutassa be nekünk a fontos momentumokat, vagyis Maxon és Aspen szólal meg a lapokon. Eredetileg nem tartottam rossz ötletnek, végtére is, mindenki kíváncsi a hős szerelmes férfi szemszögéből is a történetre, amit előzőleg egy nő mutatott be nekünk. Emlékezzünk csak vissza a Szent Johanna gimi sorozatra, ahol a rajongók könyörögtek egy Cortez nézőpontjából megírt naplóra. Annál az esetnél még képesnek is tartottam volna az írónőt erre a, viszonylag nehéz feladatra, bár Laura eléggé meggyőzően érvelt a külön rész ellen. Kiera olyan jól megalkotta America karakterét, a tulajdonságait, gondolatait, és a többi szereplő tulajdonságait, hogy nem okozott pozitív csalódást a kis novelláival. Sőt, ellenkezőleg.
Először arra számítottam, hogy új történeteket hallunk a múltból, Maxon gyerekkoráról, esetleg családi hátteréről, vagy az esküvő utáni életükről, Aspen további sorsáról… nos, csalódtam. Persze voltak olyan történetek, melyeknél America nem volt jelen, de ott sem tudtunk meg sokkal többet, csak azt, hogy a férfi szereplők rengeteget agyalnak feleslegesen, többet, mint America. Teljesen kikészültem, hiszen Maxon és Aspen szakasztott America voltak, csak fiúban!
Szerintem ez a kiegészítő kötet a történetekre nézve teljesen felesleges volt, hisz semmi meglepetést nem okozott, már mindent tudtunk, America szemszögéből megtudtuk a fiúk érzéseit is, és úgy általában véve, semmi értelme nem volt. De tényleg, semmi. Nagyon beszélni sem tudok róla, mert nincs mit. Nem azt mondom, hogy szenvedtem az olvasásával, nem, nagyon élveztem az újbóli találkozást a szereplőkkel, de nem haltam bele, mint a trilógiába.
Azért azt, hogy semmi új nem volt benne, visszavonom, igenis derültek ki részletek bizonyos dolgokról, na de könyörgök, a Párválasztó olvasása alatt ezekre magától is rájön az ember, vagy minimum sejti, mi történhetett, a nélkül, hogy ezt le kellene írni.
A végén annyi volt érdekes, amikor America, Aspen és Maxon családfáját, valamint a Párválasztóban résztvevő lányok teljes névsorát adták közzé. Ott volt még sok más érdekesség, amit nem lövök le, de talán ezért a maradék tíz oldalért érdemes volt kézbe venni ezt a könyvet.
Azoknak tudom ajánlani, akik élnek, halnak a trilógiáért, máskülönben nem kell összetörni magatokat, hogy megszerezzétek és elolvassátok a könyvet. Egy unalmas délutánba beleillik, esetleg utazó könyvnek is elmegy, ha nincs más választás.

Borító: Imádom a borítót, áldom a tervezőjét. Bár én nem így képzelem el Americát, mert őt akarták ábrázolni rajta, nagyon csinos a lány és azok a ruhák! A kedvencem még mindig a trilógia 3. részének borítója, de ez is nagyon szép volt. Sajnálom, hogy a hatalmas feliratok kitakarták.

Kedvenc szereplő: A trilógiában sokáig Aspennek szurkoltam és nagyon kedveltem őt, most viszont nem tudom, mit gondoljak róla. Azt hiszem, ebben a kiegészítő kötetben senkit nem szeretek, hiába visszatérő szereplők. Ha nagyon megerőltetem magam, akkor az egy fejezet erejéig feltűnő Cartert és Marleet szerettem a legjobban, valamint America édesapját.

Nem-kedvenc szereplő: Csak ugyanazt tudom elmondani, mint az előbb. Egyszerűen semlegesek ezek a karakterek, ha rossz szemszögből látom őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése