Rendszeres olvasók

2015. október 28., szerda

Alex Flinn: Beastly - A szörnyszívű




Fülszöveg: Szörnyeteg vagyok.
Egy szörnyeteg. Nem farkas vagy medve, gorilla vagy kutya, hanem egy teljesen új faj, ami két lábon jár – egy karmos-agyaras teremtmény, akinek minden testrészét sűrű szőr fedi.
Azt hiszed, ez egy tündérmese? Nincs olyan szerencsém.
New York Cityben vagyunk. És a jelenről beszélek. Nem baleset ért, és nem valami betegség támadott meg. De örökre ilyen torz maradok, hacsak meg nem sikerül törnöm az átkot.
Igen, az átkot, amit az irodalomórámra járó boszorkány bocsátott rám. Hogy miért változtatott szörnyeteggé, aki nappal elrejtőzik, éjszaka pedig az utcákon settenkedik?
Elárulom.
Elmesélem, milyen voltam Kyle Kingsburyként, olyasvalakiként, aki mindenki lenni szeretne, gazdagon, tökéletes külsővel és tökéletes élettel. Utána elmesélem, hogy váltam tökéletesen… szörnyeteggé.
Akarod hallani? Mered hallani?



Írónő: Alex Flinn 1966-ban született Glen Cove-ban, az USA-ban. Kiskorában is nagyon szeretett írni, ezért az édesanyja mondta neki, hogy legyen szerző. Attól a pillanattól fogva Alex belehúzott. Első könyve 2001-ben jelent meg Breathing Underwater and Diva címmel. Eddigi 11 könyvéből kettőt fordítottak le magyarra. Műveivel számos bestseller listát vezetett, és rengeteg rangos díjat bezsebelt.

Jelenleg Miamiban él férjével, Gene-vel, és két kislányukkal, Katie-vel és Meredith-szel.



Vélemény: A könyvtárból kölcsönöztem ki ezt a könyvet, ami több okból is megtetszett. Először is, ettől az írónőtől még nem olvastam, és nem is hallottam róla, nagyon klassz a borítója, és maga a könyv eléggé meggyötört volt, amiből arra következtettem, hogy jó lehet, hisz több ember keze gyűrögette a lapokat egymás után. Nem csalódtam.

 Nem lett a kedvenc könyvem, valószínűleg kettőnél többször nem olvasom el, de nagyon jó élmény volt.

A főhősünk Kyle, aki gazdag és tökéletes, megvan a hozzá illő barátnője, és, bár az apja nem foglalkozik vele, nyugodt, számára kiegyensúlyozott élete van. Egyszóval mesébe illő az élete, ami az elején még pozitívan cseng, viszont pár fejezet után a valóság egy mese lesz, amibe belecsöppen és kénytelen benne élni. Ott van ugye az irodalmár boszorkány, aki szereti az embereket, a rosszakat viszont megbünteti. Tehát Kyle rossz lett volna?

Maga a könyv ötletes, az írónő mestere annak, hogy a mesét a mai világra írja át. A sztori megragadja a figyelmét az embernek, ezáltal letehetetlen olvasmánnyá téve Alex művét, ami egy-két nap alatt befejezhető. A könyv, ha valakinek nem elég lebilincselő, tarkítva van különböző elemekkel, amit nem árulok el, mert lelőném a poént. Néhány ilyen kis felüdülés van a könyvben, és ez elég ahhoz, hogy tovább akard olvasni.

Nekem azért tetszett különösen, mert van benne tanulság, nem is kevés, persze nem olyan eget rengető dolgok, mint a világbéke. Kyle, a főszereplő karaktere olyan személyiség változáson megy át, hogy a végén rá sem lehet ismerni, és rendesen rácsodálkoztam, hogy „jaj, mennyire más lett”, és többször is visszalapoztam az elejére, hogy megbizonyosodjak felőle, Kyle megváltozott.

Maguk a karakterek is remekül ki vannak dolgozva, a kedvencem talán Will volt, Kyle vak tanítója, aki életbölcsességeket és humort csempész a fiú életébe. Természetesen Kyle-t is szerettem, meg persze a többi szereplőt, Kendrát és Lindyt.

Mindenképpen olvassátok el, ha valami könnyű kikapcsolódásra vágytok, de ajánlom a mesék szerelmeseinek, különösen azoknak, akik kedvelik a Szépség és szörnyeteg történetét.



Borító: Ahogy a véleménynél is említettem, nagyon megtetszett a borító. Különösen jók az egyszerű formák, a jelképes színek és a rózsa, aminek fontos szerepe van a könyvben. Ami először feltűnt, az a különleges betűtípus, fantasztikusan ötletes a tövises szó. Ezt még itthon sem akarták megváltoztatni. Az írónő több könyvét is ez a stílus jellemzi, de nemrég találtam új borítót is, ami a Beastly-hez készült. Direkt nem tettem be ide, egyrészt, én ezzel a borítóval olvastam és ismertem meg a könyvet, másrészt pedig, az a kiadás meg van dobva még Lindy naplórészleteivel, éppen ezért került az új borítóra egy lány.

Film: Aki elsőre nézi meg a filmet, az el van ragadtatva, hogy milyen jó és ötletes, híres színészek, akik nem mellesleg jól is játszanak, remek sminkmester alkalmazása, és a többi. Én is, sajnos, hamarabb láttam a filmet, és csak hónapokkal később találtam rá a könyvre, és olvasás közben jöttem rá, hogy ebből film készült. (Csúf szerelem címmel)

Nos… Aki a könyvet elolvasta, elképzelte valahogy, van egy sajátos hangulata, amit a film szerintem nem, vagy csak kicsit ad vissza. Megváltoztatják benne a fontos momentumokat, amik a könyv szempontjából értékesek, sőt, Kyle vezetékneve is egyszerűsödött.

A szereposztást pedig máris nem találom olyan jónak, nem tudom Vanessa Hudgens-t elvonatkoztatni a HSM-től, aki ráadásul nem is hasonlít Lindyhez a könyvben leírtak alapján. Willt itt is nagyon szeretem, Neil Patrick Harrist amúgy is jó színésznek tartom. Kendráról meg ne is beszéljünk, akit Mary-Kate Olsen viszonylag jól alakít, ám én őt sem így képzeltem el.

Sajnos azt kell mondjam, ez a film nem aratott nagy sikert nálam. Minek kell mindent ennyire megváltoztatni?



Kedvenc szereplő: Egyértelműen Will. Imádom a lényét, a humorát, azt, hogy tisztában van a vakságával és ezt előnyére fordítja. Minden szava tökéletes, egyszerűen beleszerettem ebbe a karakterbe. Olyan, mint valami bölcs vallási vezető, aki közben a legjobb barát, felráz és észhez térít. És nem mellesleg ott van a kutyusa, Pilóta, aki Willhez tartozik, ezért őt is nagyon szeretem.



Nem-kedvenc szereplő: Ilyen nagyon nincsen, esetleg Sloane, aki negatív karakter, viszont őt sem tudom utálni, mert szükség van rá a könyvben, fontos szereplő, kell egy hozzá hasonló a történetbe. Nem lett a kedvencem, de nem is írnám ki a sztoriból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése