Rendszeres olvasók

2016. november 11., péntek

Színház az egész világ...

...,avagy Elfújta a szél

Arra gondoltam, hogy szívesen bővíteném a blog témáját, hátha véletlenül olyanok is ide tévednének, akik nem csak a könyvekért bolondulnak, hanem egyéb kulturális elfoglaltságokért, mint a színház. Éppen ezért kezdek bele ebbe a sorozatba, melyben olyan élményeket osztok meg, ahol a könyvek megelevenednek előttünk.

Az első darab, melyre ebben a tanévben elmentem, az Elfújta a szél volt az Operett színház előadásában. Hát, elképesztően fantasztikusan jó előadás!!

Mivel ez mégis egy könyves blog, elmondanám, hogy Margareth Mitchell azonos című regényéből készült a színdarab, melyet itthon először 2013-ban adták elő a Szegedi Szabadtéri Játékokon. A mű egyébként a Rómeó és Júlia alkotóinak újabb gyöngyszeme, így sok a hasonló dallam, ami engem speciel nem zavart, de volt, aki kicsit szomorúan fedezte föl a hasonlóságot.

Maga a történet szerintem elég híres és ismert. Scarlett O'Hara egy szép, amerikai lány délen, aki szereti elcsábítani a férfiakat, ám egy nagy szerelme van, Ashley, aki nem őt veszi feleségül, hanem Melanie-t. Közben kitör az amerikai polgárháború, melyben a legtöbb férfi részt vesz, így Scarlett férje és Ashely is. Scarlett egyik "szerelemből" a másikba esik, megismerkedik Rhett Butlerrel, aki egész további életét végig kíséri, s Scarlett pitiáner csatákat vív magában a férfiak kegyeiért, míg a hazája harcol, s körülötte sincs minden rendben.

És akkor jöjjön a lényeg, maga a színdarab. Még szeptemberben voltam az iskolatársaimmal és a cserediákjainkkal, akik szintén élvezték az előadást! Minden csodálatos volt! A díszlettől kezdve a szereposztáson át a dalokig... az egyik legszuperebb musical amit eddig láttam.
Én imádom a korhű jelmezeket. Mindig csodálom a színészeket, hogyan bírják ki a nehéz ruhákban, a sok rétegben az éneklés + mozgás kombinációt. Hiába ez a dolguk, hitelesen előadni egy dalt, miközben egy fűző szorít és jó pár ember bámul...Nem egyszerű feladat.

Amint megszokhattuk a magyar színházakban (meg eddig más országokban is hasonlót láttam), van egy-két fő díszlet, amit variálnak, forgatnak, más megvilágításba helyezik őket. Nekem díszletek terén nincs nagy elvárásom, hiszen számomra még mindig nem ez a lényeg, ugyanakkor sokkal nagyobb öröm olyan előadást nézni, ahol a háttér is megfelelő. Nem vitték ugyan túlzásba, de számomra éppen megfelelőek voltak az effektek, kiegészítő elemek, stb. (még élő ló is volt♥)

Mint már említettem, maguk a dalok dallamukban néhol hajaztak a Rómeó és Júliára,de ez nem volt túlzottan vészes. Aki szereti Shakespeare romantikus történetét, annak garantáltan be fog jönni az Elfújta a szél is. 

A leglényegesebb opció egy színházi előadásnál természetesen maguk a színészek. Nos, elég sok színészt ismerek és vannak nagy kedvenceim is, akik közül ebben a darabban is szerepeltek. Kezdjük a főhőssel, Scarlett O'Harával, akit akkor, mikor én néztem az előadást, Gubik Petra játszott. Ő egy fiatal színésznő, és ebből következhetne az is, hogy tapasztalatlan. Ezt megcáfolom, szerintem ugyanis fantasztikus színészi tehetséggel van megáldva, és tökéletesen passzolt Scarlett szerepéhez. Az ő párja Rhett Butler, és itt jön képbe az én kedvencem, Szabó P. Szilveszter. Én Tybaltként ismertem meg, de azonnal beleszerettem a hangjába, tehetségébe, mimikájába, egyszóval mindenébe. Kitűnő Rhett volt. Számomra HATALMAS meglepetés volt Mammy alakítója, ugyanis valami eszméletlenül FRENETIKUS hangja volt a színésznőnek. Louanda Bird ♥ Köszönöm. Sajnos véges a türelmetek, így nem tudom sorba venni és dicsérni az összes szereplőt, de mind kivételes személyek és tökéletes alakítást nyújtottak! A harcba induló katonák hangja, az összkép, minden zseniális volt!

Köszönöm ezt az élményt, hogy elmehettem és KIRÁLY volt! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése