Rendszeres olvasók

2016. szeptember 4., vasárnap

Órarend Book Tag



Hát halihó, Bogárkák!

            Igen, iskola. Attól függetlenül, hogy nem igazán vártam a suliból semmit, egészen nagy lendülettel vetettem bele magamat és nagy elhatározásoknak néztem elébe. Sajnos az olvasási beosztásomra is hatással van/lesz a tanulás, de ne aggódjatok, készültem arra az esetre, ha nem lenne elolvasott könyvem.

            Félre a jövő szomorú kilátásaival, nézzük át az órarendet és…juhú. :)



1.      Matek: egy unalmas könyv

Sajnos, sajnos, sajnos, azt kell mondjam, nem nagyon olvasok számomra unalmas könyveket. Viszont, amit mindig meg tudok említeni, az a Gone Girl. Sem a könyv, sem a film nem kötötte le az érdeklődésem. Gillian Flinn… nos, igen. Lehet, hogy ha nem akkor olvasom el, amikor, akár még tetszett is volna, mert egy év alatt hatalmasat változhat az ember ízlése, így az enyém is.



2.      Tesi: egy könyv amiben a sport szerepel

Nem a szívem csücske a tesi :D Ennek okán hirtelen nem is jut eszembe semmi olyan könyv, melynek fő eleme bármilyen sport lenne.



3.      Kémia: egy könyv, amit régen szerettél, de most már nem

Talááán. A Végzet ereklyéi. Bírom, de azért… már nem olyan mint régen. Cassie stílusa valahogy megváltozott? Nem tudom. Az biztos, mióta a Pokoli szerkezetek megütötték a mércét, azóta nem tudok úgy beleolvasni, hogy élvezzem Jace és Clary, meg a többiek kalandjait.



4.      Történelem: történelmi témájú könyv

Na, ebből sok van. Számomra a legkedvencebb Leon Leyson könyve. A lehetetlen valóra vált egy olyan könyv, aminél a cím tényleg ütősen kifejezi a lényeget. A terjedelme kicsi, a borító és a fülszöveg figyelemfelkeltő, így amikor találomra megvettem, nem lőttem mellé.



5.      Idegen nyelv: Idegen nyelvű könyv

Nem igazán olvasok idegen nyelvű könyveket. Kivétel ez alól Sherlock Holmes and the Sport of Kings. Tudom, ez egy könnyű kis valami, nem is nagyon lehet könyvnek nevezni, de nem az angol a fő nyelvem.



6.      Irodalom: klasszikus regény

Szeretem a magyar írók tollából származó „kötelező olvasmány szagú” könyveket. Lehet, hogy sosem olvasom el az Isten rabjait vagy az Egri csillagokat, ha nem kell. Így viszont tök jó élményekkel és alap műveltséggel is gazdagodtam. A Candide és Az arany virágcserép is elnyerte a tetszésemet, ami nagyon meglepő.



7.      Földrajz: egy különleges országban játszódó könyv

Bár van olyan ifjúsági könyvem, amit imádok és végre nem Amerikában játszódik, mégis Suki Kim művét választanám. Nem hiába, hiszen Észak-Koreáról alig tudni valamit, a Nélküled mi sem vagyunk viszont kicsit enyhítette a kíváncsiságomat.



8.      Nyelvtan: egy könyv, amiben rengeteg nyelvtani hibát véltél felfedezni

Tudom, hogy ez a könyv erről szól, de én nem tudok úgy olvasni, hogy mondatvégi írásjelek, ékezetek, nagy kezdőbetűk hiányoznak. A Kés a zajban… igen, ez a lényege, és valóban nagyon jól érzékelteti a hangulatát a szereplőnek, mégis zavart.



9.      Informatika: egy könyv, amiről nem tudod eldönteni, szereted-e vagy sem

Lauren Oliver: Rekviem. Annyira akartam szeretni. Nem tudtam. Vagy mégis? Gyorsan túltettem magam rajta. De hiányzik.



10.  Biológia: egy könyv, ami időnként tetszik, időnként nem

Nekem nagyon nincsenek ilyen könyveim. Mivel nem olvasok túl sok mindent el kétszer, ami évekkel ezelőtt tetszett, azt még mindig szeretem. Nem rombolom le az illúzióimat. De, ha nagyon mondani kéne valamit, az a Hűvösvölgyi suli lenne. Hát… régen olvastam, a végét még mindig nem tudom, mi lett, és kíváncsi is vagyok, de nem venném meg, és ha már ott tartok, hogy a könyvtárból ki lehetne venni, akkori inkább mást választok helyette.



11.  Ének: egy zenei témájú könyv

Először rengeteget gondolkoztam rajta, aztán rájöttem, hogy itt a megoldás az orrom előtt. Leiner Laura Bexi sorozata kimondottan a zene köré épült. Bár még csak az első két részt olvastam.



12.  Technika: egy könyv, amit nagyon vártál és csalódás volt

Jennifer L. Armentrout: Opál. Én szeretem a sorozatot, mégis úgy éreztem, nem tudta kitölteni az üres lapokat lebilincselő történettel.



13.  Etika: egy sok tanulsággal rendelkező könyv

Az élet játéka. A húgomnak adtam az én saját példányomat, de előtte belelapoztam. Olyan életérvényű dolgok vannak benne, amiket jó, ha megfogad az ember.





4.  Rajz: egy könyv, aminek gyönyörű a borítója

Sok ilyen könyvem van, ám ide talán a Halálparancs passzolna. Hát… láttatok már ennél szebbet? Annyira szeretem a sárgás-rózsaszínes hátterét, a fekete alakokat, meg úgy… mindent.




15.  Osztályfőnöki: egy vicces könyv

Egy ropi naplója. Szerintem annyira cuki, és szabályosan kérlelem a tesómat, hogy olvashassak belőle. Mindig élvezem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése