Rendszeres olvasók

2016. január 2., szombat

Könyves kérdések


Elgondolkoztál már azon, hogy te meg a könyvek milyen kapcsolatban álltok egymással? Még nem? Itt az idő, én képet adok magamról, elgondolkozok, tegyétek meg ti is! :)


1)      Mi volt életed legrosszabb könyves élménye?

A kötelező olvasmányok számítanak? Mert ha igen, akkor az ókori görög írókkal megszenvedtem, illetve Shelley Frankensteinével. Egyszerűen unalmasak. Amúgy pedig nem szeretek negatívan visszagondolni egyetlen egy könyvre sem, amit olvastam.



2)      Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád?

Rengeteg ilyen könyv van, legfőképpen a történelmi könyvek, mint Ram Oren könyve Gertruda esküje címmel. Aztán ott van a hasonlóan megkapó történet, Lori Lansens A lányok című műve, és számtalan gyerekkönyv, mint az Édes mostoha Lakner Artúrtól, vagy Az élet játéka Eleanor H. Portertől.



3)      Olvastál már olyan könyvet, ami a frászt hozta rád, vagy félelmet keltett benned?

Ransom Riggs: Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei. A képek felzaklatták az akkori tizenkét éves fantáziámat.



4)      Mit használsz könyvjelzőnek?

Attól függ, hol teszem le a könyvet. Ha a suliban, akkor egy dolgozat, ha otthon, akkor csekken keresztül bármi, amit találok. Viszont a megtisztelt könyveknek egy fából faragott elefántfej jár.



5)      Mikor szoktál olvasni?

Bárhol, bármikor. Ha tanóra közben, vagy suliban olvasok, akkor gyorsabban haladok, egyébként tényleg akármilyen helyzetben képes vagyok olvasni.



6)      Mi volt az első könyved, amit olvastál?

Erre nem emlékszem pontosan, de a Fairy Oak trilógia Elisabetta Gnone tollából a kezdetektől a polcomon van, ahogy Berg Judit Ruminije. Lehet, hogy az első egy kötelező olvasmány volt másodikban, méghozzá a Kinizsi Pál.



7)      Puha kötésű, vagy kemény fedeles?

Változó, mind a kettőt szeretem. A kemény fedeles tartósabb egy kicsit.



8)      Mit olvasol most?

Rebecca Donovan: Boldogító lélegzet  (Csak lélegezz trilógia 3.)



9)      Hányadik oldalon jársz?

Valahol a háromnegyede felé, de nem tudom pontosan, e-book-on olvasom.



10)  Rajta hagyod a kezed nyomát a könyvön?

Nem igazán, bár a régen a nagypapám könyvének a sarkát hajtogattam be könyvjelzőnek.



11)  Befolyásol a könyv borítója/címe, hogy elolvasod-e az adott példányt?

Nagyon gyakran, de inkább a borító. Mindig elolvasom a fülszöveget, illetve véleményt keresek róla, mert a borító alapján ítélést már elrontottam párszor.



12)  Az oldalszám?

Gyakran az is, de csak annyiban, hogy akkor futok neki a könyvnek, amikor tudom, van rá elég időm.



13)  Hátralapozol, hogy tudd, mi lesz a vége?

Régen gyakran megesett, ha érdekelt a vége és nem bírtam megállni, de ma már türtőztetem magam.



14)  Volt olyan könyv, amit többször elolvastál?

Gyerekként igen, de már nem emlékszem, melyik. Leiner Laurának a könyveit pedig bármikor szívesen újralapozom.



15)  Ért könyvvel kapcsolatos baleset?

A fürdőszoba veszélyes hely egy könyvnek. De, van hajszárítónk! (Elnézést kérek minden könyvimádótól, én is megborzongok a visszaemlékezés közben)



16)  Eladod, ajándékozod a könyvet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzá akkor is, ha nem tetszik?

Soha nem adom el, maximum kölcsön, de azt is csak két embernek, az unokatesómnak és egy barátnőmnek, aki szintén sokszor ad nekem kölcsön.



17)  Még a fürdőbe is magaddal viszed az aktuális olvasmányt, vagy csak otthon olvasol, esetleg más meghatározó helyeken?

Fürdőkádban, WC-n, úton-útfélen olvasós lány vagyok.



18)  Vezetsz az olvasmányaiddal valamilyen rendszert, felírod-e az elolvasott, megvett, elolvasandó könyveket?

Az elolvasott könyveimet elkezdtem felírni, de sokat már elfelejtettem, és az elolvasandó könyvekről is vezetek listát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése