Rendszeres olvasók

2016. október 1., szombat

Összeférnek!?




Szerintem az ember minél nagyobb lesz, annál kevesebb az ideje olvasni, majd, ahogy öregszik, ismét egyre több ideje lesz. (természetesen attól függően, hol él, mit dolgozik, milyen a társadalmi helyzete stb.) Én most a saját tapasztalataimmal élve elmondom nektek, hogyan hangolom össze a sulit a legnagyobb szenvedélyemmel, az olvasással.

            Azt szokták nekem mondani, hogy arra van időd és energiád, amire szeretnél. Azt lehet hinni, hogy ez igaz, de nem feltétlenül. Imádok olvasni, de sok esetben, ha időm lenne is rá, energiám már nincs. Valóban stressz levezető az olvasás, elvonja a gondolataimat és boldoggá tesz, mégis… fáradtan nehéz koncentrálni, a füzetek, könyvek, betűk bámulása után pedig még ahhoz sincs kedvem, hogy még egyszer megpillantsak egy szót. Semmivel nincsen tehát gond, a tanév közben azonban sokkal kevesebbet olvasok.

            Most mentem 11. osztályba. Még nem végzek tehát, mégis nagyon nehéz ez az év. Vannak tantárgyaim, amiket feleslegesnek tartok, mert úgysem azzal megyek tovább, nem értek hozzá blablabla… kell, én megértem. Viszont, mivel ezekre is tanulok, az időm elmegy. Aztán járni kell különböző külön órákra, három fakultáció, külön órák, kötelező sport, társasági élet, kötelességek otthon és az életben. Nyelvvizsga, előrehozott érettségik, dolgozatok, feleletek, előadások… puff. El sem kezdődött az év, és már csak a gondolattól is összeroskadok.

            Mikor olvasok tehát?

1.      Tavaly ezt úgy oldottam meg, hogy a számomra kevésbé hasznos órák alatt olvastam. Tudom, hogy ezt nem lenne szabad és nem vagyok rá büszke, de különösebb bűntudatot sem érzek. Az ének és rajz órák nem vettek el sokat az életemből, mert végigolvastam őket. Mivel idén már nincsen rajz órám (ének igen), ezért ezt nem tudom megoldani olyan frappánsan.

2.      Általában én viszem a tesómat reggel suliba, ahová neki hamarabb be kell érni, mint nekem, így már háromnegyed órával a kezdés előtt a padban ülök. Ha semmi tanulni-, átnézni való nincs, akkor olvasok.

3.      Minden szünetet végig szoktam olvasni, ha nem kell házit írni, átfutni a jegyzeteket stb.

4.      Szeretek a tömegközlekedési eszközökön is elővenni a könyveimet, ha csak pár oldal erejéig is. Nagy a járművön való fennmaradás veszélye, de egy kicsit legalább haladok.

5.      Ha bárhová utazok kocsival, és a táv nagyobb, akkor viszem magammal a könyveimet.

6.      Minden egyes vidám, boldog, kiegyensúlyozott percemben haladok egy fejezetet, ha van kedvem, ha nincs. (Gyakran ugyanis csak az tartja bennem a lelket, hogy haladjak)

7.      A hétvégék az enyémek! Sok könyvet éppen ezért csak hétvégéken olvasok el. Több időbe telik, mégis megéri.



Kevés az időm és a kedvem, mégis igyekszem majd mindig hetente minimum egyszer bejegyzést hozni. Nyáron sok könyvet elolvasok, amikből azonnal elkészítem a kis véleményemet, így, ha nincsen mit feltöltenem, akkor elég ezekhez az előre létrehozott bejegyzésekhez nyúlnom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése