Rendszeres olvasók

2015. november 7., szombat

Könyv TAG




Halihó Bogárkák!

Ha akarjátok, ha nem, újabb kérdésekkel és válaszokkal jöttem nektek, hogy megismerkedhessünk. Lehet, hogy vannak olyan kérdések, amikre már válaszoltam vagy említettem. Sajnálom, a kérdéssort nem én találtam ki, hanem találtam, és nem akartam megváltoztatni.

Éles példa erre mondjuk az első kérdés, amit átfogalmazva, de minden valamire való könyves TAG-ben megkérdeznek.

Mindegy, sok-sok szeretettel töltögettem nektek, úgyhogy olvassátok.



Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?

Sajnos nincsenek emlékeim, ezért anyura hivatkozom. Ő mesélte, hogy kiskoromban rengeteget mesélt és olvasott nekem, a végén már kívülről fújtam a kis könyveimet (kedvencem Flop, az égszínkék nyulacska volt). Nagyon hamar megtanultam olvasni, mikor elsőbe mentem, én már írtam és olvastam, nagyjából mindent, úgyhogy számomra evidens volt a könyvimádat. Arra emlékszem, hogy sokszor a barátnőimtől is könyvet kaptam szülinapomra.




Általában hol olvasol?

Nem értem ezt a kérdést miért olyan fontos mindenkinek. A legtöbb igazán könyvmoly bárhol és bármikor képes olvasni, nem kell annak megadott helynek lennie. Én már tökélyre fejlesztettem az olvasási helyeimet, így WC-n, fürdőkádban, úton-útfélen olvasós lány vagyok.




Egyszerre csak egy könyv, vagy több is szóba jöhet?

Szigorú szabályokat állítottam fel magamnak az olvasási szokásaimból az évek során,(amiről már csináltam bejegyzést) és megegyeztem magammal, hogy egyszerre csak egy könyvet olvasok. Nem is emlékszem, mikor volt, amikor többet próbáltam egyszerre, de a maximum akkor is csak három volt.




Melyik a kedvenc műfajod?

Mivel a kedvences kérdésekre soha nem tudok válaszolni rendesen, ezért erre is csak azt mondom, az összes műfajt szeretem. Talán a Danielle Steel féle nagyon romantikus nem jön be.




Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál el?

Az előző kérdésnél már megválaszoltam. Bár már olvastam Danielle Steeltől, nem jött be, ezért ha van választási lehetőség, inkább kihagyom az ő könyveit. Sok ideig ide soroltam Agahta Christie könyveit, egyszerűen nem szeretem a detektíves sztorikat. Aztán jött egy-két könyv, ami nyomozós (nem Agatha Christietől) és megváltozott a véleményem.




Melyik a leghosszabb könyv, amit elolvastál?

Mindenképen a Harry Potter könyveket említeném. Sajnos én nem vagyok oda értük, úgyhogy nekem nagyon hosszúnak tűntek, főleg az ötödik rész.




Milyen könyvet vettél utoljára?

Leon Leysontól A Lehetetlen valóra vált című könyv




Az általad vásárolt vagy a könyvtári példányokat részesíted előnyben?

Mind a kettőt. Mivel elég sokat költöttünk a könyvekre, így igyekszem a legtöbbet a könyvtárból, antikváriumból beszerezni, végszükség esetén ebook formájában elolvasni. Nem mintha a könyvekre nem lehetne eleget költeni!




Jelenleg mit olvasol?

Éppen most fejeztem be az Anna és a francia csókot Stephanie Perkinstől. Imádtam, remélem nemsokára sikerül összehoznom róla és épkézláb értékelést.





Hol veszed a könyveidet?

Ha a net és a bolt között kell választani, akkor mind a kettő, de amúgy is, nekem az égvilágon már mindenhonnan van könyvem. Szerencsémre a közelben két Alexandra is van (és emeletesek‼‼), apu pedig gyakran látogat különböző könyves oldalakat, úgyhogy onnan is tud nekem rendelni, de az antikvárium sem áll távol tőlem.




Előrendeltél már valaha könyvet?

Fogalmam sincs, nálunk apu a számítógépzseni, én enyhén szólva analfabéta vagyok hozzá. Biztosan rendelt már számomra valami könyvet elővételben, én magamnak még sosem.




Hány könyvet veszel havonta?

Ez nagyon változó. Venni keveset veszek, inkább a könyvtár, onnan havonta nagyjából tíz könyvet sikerül elolvasnom. Ha viszont valami alkalom van, akkor három, négy könyv a minimum.




Mit gondolsz az antikvár könyvekről?

Szerintem fantasztikusak, főleg, ha tudod, hol kell keresni a legjobb antikváriumokat. A legtöbben csak ócskaságnak és régiségeknek tartják azokat a könyveket, pedig egy jobb antikváriumban rengeteg újabb fajta könyv is megtalálható! A mi közelünkben kettő, három antikvárium van/volt, mindenhonnan szereztem be remek példányokat sőt! Ha lomtalanítás van, a lakók a megunt könyveiket egy dobozba teszik, és onnan mi apuval rendszeresen kukázunk. Nem egy régi Atlasz, térkép és Agatha Christie példányra bukkantunk így!




Egymás mellett tartod az olvasott és az olvasatlan könyveket?

Régebben az olvasatlanokat az alsó polcra fektettem, és a felső polcokon voltak az elolvasottak, ám ma már betelt az összes polcom, így igen, egymás mellett van az összes könyvem. Nagy ritkán teszem ki őket az íróasztalomra, ha még nincsenek elolvasva, különben képes vagyok átugrani a kihagyott könyveket.




Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?

Persze, hisz azért vannak! Na jó, az imént említett kikukázott Agatha Christie példányt már sokszor elkezdtem és letettem, de egyszer majd rászánom magam és elolvasom!




Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik ott sorakoznak a polcodon és tudod, már nem fogod újraolvasni őket?

Természetesen maradnak. A gyerekkori könyveim átköltöztek a húgomhoz, onnan anyuék szobájába a nagy könyvespolcra, előbb-utóbb pedig felmennek a padlásra és a gyerekeimnek adom őket.




Adományoztál már könyvet?

Egyszer Afrikába elküldtünk egy Ablak-Zsiráfot. Nem tudom miért, szegény gyerekek nem érthetik meg úgyse, de legalább odaadtam nekik valamimet.




Volt már könyvstopod?

Soha, és remélem nem is lesz. Eddig egészen ügyesen beosztottam a könyveimet, jól haladok a kívánságaimmal és az elolvasásukkal.




Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?

A házunk tele van könyvekkel, mindenki szobájában minimum két polc. Összesen van vagy 800, ha nem több könyvünk, mégis nem, nekem sosincs elég könyvem. Mellesleg egy könyvmolynak sosem lehet elég könyve.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése